Saturday, August 23, 2014

गढवाली केदारा नृत्य गीत

(साभार-उत्तराखंडी ई- पत्रिका)

                     Presented by Bhishma Kukreti (Folk Literature Research Scholar)
              Kedara dance-song is a religious folk dance-song. The other and past name of Garhwal is Kedar. Kedar is a name for Lord Shiva.
  The Kedara dance-song is performed on New Year that is Vishuvar Sankranti or Vaishakhi. The dance devoted to Shiv worshipping on Baishakhi is called Kedara dance-song. The Kedara dance-song is categorized in Samuhik Samajik Nritya Geet by Dr. Shiva Nand Nautiyal.   

     People take bath and go to Shiva temple. The Auji (Dhol players) play the Dhol-Damau.
First Auji plays Dhol-Damau as per Dhol Sagar and praise Lord Shiva. Shiv Pujan is performed by offering Belptra and milk to Shiva Ling.
  While playing Dhol-Damau, Auji sing the following Songs one by one

         केदारा  नृत्य गीत : गढवाल का एक लोक नृत्य गीत

अन्नमंतो धन्नमंतो कैदे केदारs  एक केदारा लोकगीत
हेss देवाss नमोss  नमोss    
शान्ति देवा शान्ति केदारs
अन्न देवा धन्न देवा
सुख देवा शान्ति देवा केदार
मनखि बुद्ध देवा गौड़ी दुद देवा
देवा यीं भूमि तैं वरदान -केदार
कांडों नि बैठो खुट मा सुखी रैने सबी
अन्नमंतो धन्नमंतो कैदे केदारs
(s -आधी अ )

कैलाश का भोला  मादेव तीला धारु बोला एक केदारा लोकगीत 
ढुंगा  ढोळी गारी 
कैलाश का भोला मादेव भगतू का हितकारी ,कैलाश का भोला  मादेव ,तीला धारु बोला 
पीपल की छाया 
जु तेरी शरण मा आया वै तैं कनी बरदान द्याया . कैलाश का भोला  मादेव तीला धारु बोला 
घास काटो घाया
हिमगिरी की नौनी पारबती तिन बड़ो टप कया .  कैलाश का भोला  मादेव तीला धारु बोला 
पाणी की च परात 
भूत गण पैटीन  पारबती जीतेरी बरात . कैलाश का भोला  मादेव ,तीला धारु बोला 
ढुंगा पीसी गारी 
कनु ऐन मादेव जी बल्द की सवारी . कैलाश का भोला  मादेव तीला धारु बोला 
देखे जालो ऐना 
सोराग बिटेन द्यब्तोंन कन फूल बरसैना . कैलाश का भोला  मादेव ,तीला धारु बोला 
घीड़ा लाई काखी 
कैलाश का भोला मादेव छाया अपणि राखी . कैलाश का भोला  मादेव ,तीला धारु बोला 
गुलाब को फूल 
एक हात मा डौंरु बाजे एक हात मा तिरसूल . कैलाश का भोला  मादेवतीला धारु बोला 
घोटी जाली भंग
कैलाश मा कनु बिराजे पारबती को संग . कैलाश का भोला  मादेव ,तीला धारु बोला 
धोती धोई सफेदा 
गल़ो उंदी भलो बिराजे सरपो का लपेदा. कैलाश का भोला  मादेव तीला धारु बोला 
घेंटी जाओ कीलो 
जब तेरो डौंरु बाजी तीन लोक हीलो . कैलाश का भोला  मादेव तीला धारु बोला 
कखड़ी को खेरो 
कैलाश को भोला मादेव बोलो रैगे तेरो . कैलाश का भोला  मादेव तीला धारु बोला 
Who does not know the kindness of great donor Bhola of Kailash !
Whoever got his asylum he got desired results. Mahadev of Kailash is kind and beneficial to his devotees.
Hey Parvati , the daughter of Himalaya ! you did great 'tap' that you got husband as lord Shivjee 
Watch ! Bhut are in your marriage procession.
Lord shiva who is with snake garlands is groom.
He rides on bull
There is drum in his one hand and trident in other hand 
Deities became happy on this marriage and threw flowers on bride and groom
The sound of your drum shakes the earth. Everybody knows about your rage and kindness 
O lord! be kind on us 
# Song collected by Keshav Anuragi
 @गीत स्रोत्र केशव अनुरागी (नाद नंदनी (अप्रकाशित ))
                 Dance for Kedara Song

 People take part in Shiva Puja performances first.
  The Auji pair play Dhol-Damau and Sing the Worshipping Song for Lord Shiva and people dance in a circle. The dance is somehow as Pando but very slow speed and rhythm.
 Kedara dance has two facets slow rhythm and fast rhythm.
After finishing above worshipping songs, the Dhol Play gets different Tal and the rhytham or Tal becomes Tandava Nritya.
In Tandav Nritya , a specific dress is wore by main dancer and assisting dancers (Mirjai and Rebdar Sular).
Main dancer (incarnated Shiva) dances following four types of Tandav Nritya-
1-Sanhar Tandav Nritya (Distructive form of Shiva)
2-Dakshin Murti Swarup Nritya ( Shubh or auspicious form)
3-Anugrahmurti Swarup (Blessing form)
4- Nritya Murti (Great Dancer)

The other dancers dance as per rhythm of main dancer (who leads dance) . The above Kedara dance-song is performed in temples of Tungntha, Kalpeshwar, Madameshwar, Ekeshwar, Kyunkleshwar, Koteshwar, Kamleshwar and other Shiva temples.

Friday, August 15, 2014

सौंराइ-आफनै गाउको


मेरा पुराना परिचित आफन्तहरू
लेकमा रहदा बेसिका देवता ढोग्दै होलान्,
बेसिको बाबाट लेकतिर हात जोडदै होलान्,
सिरेटोको स्वादलाइ न्यानोमा साट्दै होलान,
बेदना भगाउने बहुरंगी बहाना बोक्दै होलान् ।
बिचराहरु
गारोपर्दा औतारीध्यानमा बसेकै होलान,
पर्बतीय थुम्काहरुमा फहराउने नेजा बनेर
जुन झरीमा भिजे होलान् ।
रंगबिहीन भएर
कोहि च्यातिए होलान

कोहि त बिलाए पनि होलान् ।।

म भने
बालबयका स्मृति-स्वरहरुलाइ
बिहान-बेलुकाको गायत्री धुन दिएर
रागकेदारको गायन गर्दैछु;

र सोच्दैछु,

-बर्खाका खेतालाहरुले
गाउको कामधेनु परम्परा अझै बोकी रहेकैहोलान् ?
-ग्वाल्लेकको गर्बोन्नत शालीन शिरभुषण लगाएर
बन्दनिय अग्लाइमा बसेका ग्रामदेवताहरु                         
सार्बभौम सस्यश्यामल सभ्यताको
संरक्षक-साछि बसेकै होलान् ?
मलाइ बिश्वास छ;
मेरो सुमेरु स्थल, मेरो सुवर्ण भुमी, श्रीकेदार आलबाट
आर्यडाडासम्मका पर्बतीय-पथहरुमा
परापुर्बकालिन पदचाप भने अझै सुनिएकै होलान,
कर्मबीर सज्जनहरु नित नबिन परिचय खोजीरहेकै होलान् ।

लाग्छ,
समय चक्रसंगै
पाकेका केश र चाउरिएका गाला लिएर
परेला बोझिला पार्दै
चर्किएको ऐनाको जस्तो असपष्ट प्रतिबिम्बमा झुक्किदै
सुरसाका मुख जस्ता समस्या छल्दै
अभिषप्त सिसिफस जस्तो
बाध्यताको दर्शनढुंगा बोक्दै
पारिगाउदेखि प्रशान्त सागर किनारसम्म
खरीको रुखदेखि मोर्गनको सूनखानीसम्म
मेरा परिक्रमा-पथहरु
इतिहासका आदिम आभिलाषा साँच्दै
युग युगान्तम्म घुमी रहेकै हुनेछन्,

बाँची रहेकै हुनेछन् ।।
                                -नेपालगंज, ३०-४-७१
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